SVAR TILL LINN

Min tid på VRG hittils

Fick en kommentar med lite frågor om Jarlplan som jag tänkte svara på nu och jag tycker det är jättekul att du som kommenterade valt det som förstahandsval, du kommer inte ångra dig.

Jag var väldigt osäker när jag valde gymnasium och valde egentligen VRG Jarlaplan för att inget annat tilltalade mig särskilt mycket, dock var jag verkligen inte säker på om det var det rätta för mig, men efter en vecka i skolan visste jag att jag hade gjort rätt val. Som du skrev är det väldigt mycket tjejer på vår skola, vilket man märkte tydligt de första dagarna. Dock vande man sig väldigt snabbt, och jag tror faktiskt inte att det här påverkar så mycket. 
Det bästa med vår skola är att alla är så öppna. Jag skulle kunna sätta mig var som helst i matsalen och börja prata med de jag sätter mig med, även fast jag inte känner dem, det finns liksom
ingen direkt uppdelning. En annan bra grej är att man är hälften samelever, hälften estetelever i varje klass, vilket skapar en jättebra mix av människor. De flesta lärarna är också väldigt bra och en fjärdedel av dem undervisar på engelska (jag har alltså matte, historia, geografi, matte och såklart engelska på
engelska) och har redan ett mycket större ordförråd och framför allt lättare att förstå engelsktalande om man jämför med kompisar från andra gymnasium. Jag har med andra ord INGET att klaga på med min skola och kan lova dig om att du är positiv, framåt och sugen på att träffa nya kompisar, har valt helt rätt skola! Hoppas att du kommer in och lova att komma fram och säga hej då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0